Mit gondolsz, mi a jobb?
👍 Adott egy szuperül létrehozott tréningprogram, aminek a minőségét 10/10-re értékelnek a résztvevők – ám picit frusztráltak mert azt a készséget, amit fejleszteni volt hivatott, már legalább egy hónapja használniuk kell;
VAGY
👍 Adott egy olyan tréningprogram, ami nem teljesen kiforrott, mondjuk 8/10-re értékelik a résztvevők, VISZONT kapnak használható, beépíthető tudást – és még azelőtt megvalósul, mielőtt egy adott készséget használniuk kellene a munkájukban.
Na jó, a kérdés költői.
Közhely, de felgyorsult a világ. A munkáltatók visszajelzései alapján ebből a szempontból nem változott semmi az elmúlt évekhez képest, vagyis nincs lelassulás, és senki sem fog arra várni, hogy finomítgasd, tökéletesítsd a képzési programodat. Még azok a cégek is, ahol hatalmas hangsúlyt helyeznek a képzés-fejlesztésre arról számoltak be, hogy egyre nehezebb a tanulási folyamatokat összehangolni a munkafolyamatokkal, hogy egyik se menjen a másik kárára.
Valahogy mindent gyorsabban kell megvalósítani: a munkáltatók és a munkavállalók is ezt fogalmazták meg. Ez pedig óhatatlanul azzal jár, hogy egyszerűen nincs idő a tökéletesítésre. Nem azt mondom, hogy nem kell JÓnak lennie a programodnak – muszáj, hogy jó legyen:) – de ez alatt most inkább azt értem, hogy legyen minőségi, releváns és időszerű is – egyszerre.
Egy program sikerét pedig inkább azzal mérjük, hogy mennyire illik az adott célhoz, és milyen változásokat lehet elérni általa. Angliában jelenleg a legsikeresebb programok azok, amik egyszerűek, fókuszáltak és baromi gyorsan bevethetőek, ehhez viszont hihetetlenül rendben kell lennie az egész rendszernek, minden folyamatnak (az igényfelméréstől az utánkövetésig). Nem véletlen, hogy a képzés-fejlesztés területén a két legfontosabb kulcsszó a mikortanulás és az agilitás…
Van ötleted, hogyan tudod ezt a saját munkádba beültetni-hasznosítani?